דירה חדשה

רכישת דירה נחשבת לעסקה הכלכלית החשובה והמשמעותית ביותר בחיי רוב הישראלים, ורבים מעוניינים לקנות דירה מקבלן כדי לגור בנכס חדש עם מפרט טכני עשיר וליהנות מאחריות ארוכה. קניית דירה מקבלן מחייבת הכנה כלכלית מאחר שיש לגייס הון עצמי וחשוב להיערך נכון לקראת תשלומי החזר המשכנתא וההוצאות הנלוות לרכישת הדירה. 

צוות המומחים של חברת צרפתי שמעון הכין עבורנו מדריך לרכישת דירה חדשה. המדריך הקצר והממוקד נועד לסייע לרוכשי דירה חדשה מקבלן העושים את צעדיהם הראשונים, וכולל פעולות שיש לבצע במהלך רכישת הדירה מקבלן.

הכנה לרכישת דירה מקבלן

מומלץ לרוכשי דירה מקבלן להיערך נכון לקראת קניית הדירה וחשוב להתייחס נכון לפעולות הבאות:

הגדרת מטרת הרכישה

בשלב הראשון יש להגדיר את מטרת הרכישה, כלומר האם קונים דירה למגורים, משפרים דיור או רוכשים דירה להשקעה. כמו כן, יש להתייחס לאזור המגורים, שטח הדירה, מספר חדרים רצוי, מפרט טכני מבוקש, קרבה לעורקי תחבורה ולתחבורה ציבורית, בתי ספר וגנים באזור וכד’. אם רוכשים דירה להשקעה חשוב לבדוק מה הביקוש לנכסים להשכרה ומה השכירות הממוצעת באזור.

מחקר שוק

כאשר מתכננים לרכוש דירה מקבלן חייבים לבצע מחקר שוק הכולל השוואת מחירי דירות באזור המגורים המועדף, ויש לבחון את היצע הדירות בשוק, לבדוק היטב את סביבת המגורים ואיכות החיים ביישוב ובשכונה, להתייחס לפרופיל התושבים באזור וכו’.

בחירת קבלן

בחירת הקבלן היא קריטית ויש לבדוק האם הקבלן רשום בפנקס הקבלנים. כדאי לבקר בבנייני מגורים שהקבלן בנה לאחרונה, לשוחח עם דיירים בפרויקט ולבחון את רמת הגימור בדירות, עמידה של הקבלן בלוחות זמנים למסירת הדירות, תיקון ליקויים לאחר אכלוס הדירה ועמידה בהתחייבויות שלו בהתאם לאחריותו החוקית.

הזכויות של רוכש הדירה

רצוי להתייעץ עם עורך דין כדי לבדוק את חוזה המכר ולערוך בו שינויים על מנת להבטיח את הזכויות של רוכש הדירה. יש לבדוק נסח טאבו, מסמכי בעלות של המוכר, רישום הקבלן בפנקס הקבלנים, היתר בנייה, מפרט טכני, שרטוט דירה, תוכנית מגרש, חניה ומחסן, לוחות זמנים למסירת הדירה, וניתן להוסיף בקשות לשינויים בדירה. כמו כן יש להבטיח את ההשקעה ותשלום הכספים בהתאם להוראות חוק המכר.

השלבים המשפטיים ברכישת דירה מקבלן

חשוב לבחור עורך דין נדל”ן מנוסה בטרם חתימה על חוזה מכר או מסמך מחייב אחר מול הקבלן או איש המכירות. השלבים המשפטיים המהותיים ביותר בעת קניית דירה מקבלן הם קבלת הצעת מחיר מסודרת (טופס בקשת רכישה), והטופס חייב לכלול את פרטי הרוכשים והדירה, פרטי תשלומים, ערבויות של שני הצדדים ופרטים נוספים, לכן חשוב לקבל ליווי משפטי כבר בשלב זה.

לאחר החתימה על בקשת הרכישה מקבלים מהקבלן טיוטה של הסכם מכר. זהו מסמך מורכב מבחינה משפטית שנועד בעיקר לשמור על האינטרסים של הקבלן, ונדרש ידע משפטי כדי להבין את האותיות הקטנות, להגן על האינטרסים של הקונה ולערוך שינויים בהתאם לצורך.

בתוך כך, אחד מהנושאים המהותיים ביותר בחוזה המכר הוא נספח התשלומים והתנאים המסחריים לעסקה. יש נקודות משפטיות חשובות מאוד בנספח התשלומים כמו הצמדה למדד תשומות הבנייה, אופציה להקדמת תשלומים, ריבית פיגורים ועוד.

משכנתא ברכישה מקבלן

במהלך רכישת דירה מקבלן, לרוב יש לקחת משכנתא. מאחר שקונים דירה על הנייר – רצוי לשלם בחלקים לקבלן, בהתאם לקבוע בחוזה המכר, ולפני החתימה על החוזה יש לקבל מהבנק אישור עקרוני למשכנתא. הבנק ישחרר כספים לקבלן בחלקים, לפי החוזה. כדאי לקבל ייעוץ משכנתא על מנת לבנות נכון את תמהיל ההלוואה ולהשיג תנאים מועדפים מהבנק למשכנתאות.

טיפים לרכישת דירה חדשה מקבלן

  • חשוב לבדוק היטב את אזור המגורים והדירה לפני הרכישה.
  • יש לוודא כי הקבלן רשום בפנקס הקבלנים.
  • יש לקבל ליווי משפטי צמוד ולהתייעץ עם עורך דין לפני חתימה על מסמכים כמו חוזה מכר.
  • יש להבטיח את הכספים המשולמים לקבלן.
  • בעת מסירת הדירה יש לוודא כי הבנייה הושלמה לפי התוכנית והמפרט המובטח, וחשוב לבצע בדק בית לאיתור ליקויים.

למידע נוסף ולרכישת דירה חדשה בפרויקטים מובילים ברחבי המדינה – אנא צרו קשר עם חברת צרפתי שמעון! 

 

כתבות נוספות

    כל השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה